Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 11.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul een naam en uw postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 11.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul een naam en uw postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Ga niet in op vragen om een maandelijkse donatie voor Tom in de buurt. Dit is oplichting. Tom in de buurt vraagt nooit om een donatie aan de deur. Geef dus niet en bel de politie. De politie is op de hoogte.

Ga niet in op vragen om een maandelijkse donatie voor Tom in de buurt. Dit is oplichting. Tom in de buurt vraagt nooit om een donatie aan de deur. Geef dus niet en bel de politie. De politie is op de hoogte.

Boodschappendienst in Alphen Noord

11 mrt 2021

Niet iedereen kan zelf of online boodschappen doen. Als inwoners hierdoor in de problemen komen, probeert Tom met behulp van netwerkpartners en vrijwilligers bij te dragen aan een oplossing. Team West zet hiervoor bijvoorbeeld de Tom-mobiel en Tom-bus in. Team Noord heeft boodschappenvrijwilligers, die in postcodegebied 2401 en 2402 een handje helpen bij kleine boodschappen. Hoe werkt dat?

Handje helpen
Wijkcoach Esther Willemsen vertelt: “De vrijwilligers in Noord halen 1x per week een boodschapje voor iemand die dit wegens omstandigheden niet zelf kan doen. Dit betreft boodschappen die je bij wijze van spreken op de fiets kunt halen dus geen weekboodschappen (die kunnen online besteld worden). Het gaat echt om dingen die vergeten zijn of men plotseling nodig heeft. Het is daarbij niet de bedoeling dat de vrijwilligers naar meerdere verschillende winkels gaan omdat daar bijvoorbeeld aanbiedingen zijn.”

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Boodschappendienst.jpg

Voorwaarden
Voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen, zijn dat de klant zelf de deur niet uit kan vanwege fysieke redenen van tijdelijke of langdurige aard. Bijvoorbeeld ook na herstel van een operatie waardoor iemand tijdelijk geen boodschappen kan doen. Men heeft geen netwerk in de buurt die beschikbaar is.

Aanmelden
Kent u een klant of bent u een klant die hier behoefte aan heeft? Meld u dan aan bij Esther Willemsen, e.willemsen@tomindebuurt.nl Klanten legt zij dan vervolgens uit wat hoe het werkt en ze gaat op zoek naar een vrijwilliger. Op het moment dat klant en vrijwilliger zijn gekoppeld, kunnen zij onderling afspreken wanneer de vrijwilliger weer komt; bijvoorbeeld op een vaste dag in de week. De praktische afspraken zijn als volgt:
– De vrijwilliger meldt zich bij de klant op afgesproken tijdstip.
– De klant zorgt voor contant geld en een duidelijke boodschappenlijst.
– De vrijwilliger haalt de boodschappen en komt terug met het bonnetje en wisselgeld.
– Vanwege corona wordt boodschappen afgegeven aan de deur. (voorheen werd er aansluitend ook koffie gedronken nadat boodschappen werden bezorgd).

Ook in andere gebieden
Woont u in ander postcodegebied dan Noord en heeft u ondersteuning bij boodschappen nodig. Neem contact op met Tom in de buurt. Met behulp van onze vrijwilligers en netwerkpartners en -contacten proberen we dan een oplossing te realiseren.

Deel dit bericht via

Terug naar nieuwsoverzicht