Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 09.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul jouw naam en postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 09.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul jouw naam en postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Ik heb een klacht

Tom in de buurt streeft ernaar om iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen of op weg te helpen. Toch kan het zijn dat het niet gaat zoals je verwacht of dat je niet tevreden bent over ons aanbod of de wijze van ondersteuning. Tom hoort dit graag van jou.

Eerst samen in gesprek

Ben je niet tevreden? Bespreek jouw zorg of klacht eerst met jouw contactpersoon bij Tom in de buurt. Soms is een oplossing dichterbij dan je denkt. Dan helpt het om samen hierover te praten. Als dit niet de oplossing is, of wanneer je liever met iemand anders spreekt, kun je dit aangeven bij het indienen van je klacht.

Klacht indienen

Je kunt je klacht zelf indienen. Dit kan ook worden gedaan door jouw wettelijke vertegenwoordiger/ zaakwaarnemer of iemand uit jouw familie of kennissenkring die je daarvoor machtigt. Ook nabestaanden van klanten kunnen namens hun familielid een formele klacht indienen bij Tom in de buurt. Je dient een klacht in via het formulier hieronder.


  • Controleer goed het e-mailadres dat is ingevuld. Dit is het e-mailadres waar de kopie naartoe wordt gestuurd.

Telefonisch of per post een klacht indienen

Je kunt ook je klacht telefonisch kenbaar maken door te bellen naar 088 900 45 67.

Je kunt je klacht ook per brief kenbaar maken. Stuur de brief naar:
Tom in de buurt
Henry Dunantweg 42
2402 NR Alphen aan den Rijn

Wat gebeurt er na de klacht?

  • Nadat wij jouw klacht hebben ontvangen, krijg je van ons een ontvangstbevestiging.
  • Binnen vijf werkdagen na ontvangst neemt een van onze medewerkers contact met jou op over jouw klacht en legt de klachtenprocedure aan jou uit.
  • Mogelijk kan de klacht telefonisch worden besproken. Maar het kan ook zijn dat er een afspraak met jou wordt gemaakt voor een persoonlijk gesprek met één of twee medewerkers van Tom in de buurt.
  • Tijdens dit gesprek kun je altijd een kennis of familielid meenemen die met je meeluistert of aantekeningen maakt. Het doel van dit gesprek is om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Je kunt ook gebruik maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Je kunt dit aanvragen via jouw gemeente.
  • Indien het gesprek niet tot een oplossing heeft geleid kan een tweede gesprek nodig zijn.
  • Lukt het niet om tot een oplossing te komen tijdens deze gesprekken? Dan wordt jouw klacht overgedragen aan de klachtencommissie van één van de organisaties die onder Tom in de buurt valt. Je hoort dan zo spoedig mogelijk welke commissie jouw klacht verder behandelt en hoe de procedure verder verloopt.

Tom luistert! Ook als je niet tevreden bent!