Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 09.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul jouw naam en postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Op werkdagen geven wijkcoaches via de chat tussen 09.00 en 17.00 uur direct antwoord op vragen. Maak daar gebruik van! Vul jouw naam en postcode in en de chat kan beginnen. Chatten kan anoniem en is gratis.

Over Tom

Tom in de buurt is er voor alle inwoners van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop.

Talent, Ondersteuning en Meedoen

Er werken medewerkers van meerdere organisaties voor Tom:

Samen zorgen wij voor informatie, advies en ondersteuning bij jou thuis of in de buurt. Daarnaast onderzoeken wij of je gebruik kunt maken van Wmo-voorzieningen zoals hulp bij het huishouden of (rolstoel)vervoer. Omdat we het graag persoonlijk houden, heet ons samenwerkingsverband Tom in de buurt. Tom weet raad. Tom denkt mee. Tom helpt een handje. Maar Tom betekent meer. De individuele letters staan voor onze kernwaarden: Talent. Ondersteuning. Meedoen.

Waar staat Tom voor?

Wij helpen volwassenen bij diverse problemen en vragen. De nadruk ligt op wat jij wilt en wat jouw kwaliteiten en talenten zijn. Niet kijken naar wat níet kan, maar kijken naar wat wél kan. Tom zorgt vervolgens voor passende ondersteuning. Soms speciale zorg en ondersteuning. Soms een steuntje in de rug.

We leren je omgaan met jouw uitdagingen. Uiteindelijk bereiken we samen het doel: meedoen. Iedereen hoort erbij. Iedereen telt. Daarom zeggen we bij Tom: iedereen doet mee!

Wat doet Tom voor mij?

Een aantal voorbeelden:

  • Informatie en advies bij hulpvragen en vragen over lokale organisaties en activiteiten.
  • Aanvragen van bv. een rolstoel, woningaanpassingen, vervoer, hulp bij huishouden etc.
  • Ondersteuning voor mantelzorgers.
  • Begeleiding voor mensen met een (psychische) kwetsbaarheid of beperking.
  • Maatschappelijk werk; psychosociale begeleiding, hulp bij relatieproblemen en rouwverwerking.
  • Daginvulling bij een ontmoetingscentrum (o.a. dementie) en zorgboerderijen.

Hoe werkt Tom?

Een medewerker van Tom spreekt met jou over jouw situatie, eventueel met andere betrokken hulpverleners. Je mag altijd iemand meenemen naar het gesprek. We kijken waarmee je het beste geholpen bent – tijdelijk, of voor een langere periode. Dan regelt Tom dat er hulp komt, vertelt waar je hulp in de wijk kunt vinden, of onderzoekt of er een Wmo-voorziening voor jou is.

Bekijk hier de uitgebreide folder Bekijk hier de verkorte flyer

Hulp bij het voeren van een gesprek

Bij het voeren van een gesprek met een organisatie kan het fijn zijn om iemand te hebben die met u meedenkt en u ondersteunt. U kunt daarvoor gratis gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner via het MEE Servicepunt (T: 088 775 2000, E: info@meezhn.nl).

Vraag of klacht?

Verloopt onze dienstverlening niet zoals gehoopt of verwacht? Heb je een vraag of klacht over onze dienstverlening? Laat het ons weten. In de flyer Tom Luistert lees je meer over onze klachtenregeling. Stuur je klacht naar tomluistert@tomindebuurt.nl.

Privacy

Tom in de buurt vindt privacy belangrijk. In onze privacyverklaring lees je hoe Tom in de buurt met persoonsgegevens omgaat. Deze verklaring betreft het verwerken van persoonsgegevens volgens de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Daarnaast voldoen wij ook aan de eisen van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning

Hier vind je Tom in de buurt

Nieuws van Tom

Bekijk al het nieuws