Sinds mei kunt u via deze website direct en gratis chatten met een wijkcoach van Tom in de buurt. De roze chatknop staat rechts onderaan op de pagina. Druk hierop, vul uw gegevens in en u kunt chatten. Kijk voor meer informatie over chatten op www.tomindebuurt.nl/chatten-met-de-wijkcoach

Sinds mei kunt u via deze website direct en gratis chatten met een wijkcoach van Tom in de buurt. De roze chatknop staat rechts onderaan op de pagina. Druk hierop, vul uw gegevens in en u kunt chatten. Kijk voor meer informatie over chatten op www.tomindebuurt.nl/chatten-met-de-wijkcoach

Wijkcoaches zijn – juist nu – beschikbaar voor tips en advies

23 mrt 2020

Sinds 16 maart zijn alle vestigingen van Tom in de buurt gesloten en kunnen bewoners van Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop niet meer op locatie terecht. Maar de ondersteuning van wijkcoaches gaat wel telefonisch door.  

“Met klanten leggen we telefonisch contact, we geven antwoord op vragen en tips bij problemen”, zegt wijkcoach Saskia. “Ook alle bewoners met vragen, hulpacties of andere buurtinitiatieven kunnen bij ons terecht voor advies.” 

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is image.jpeg

Neem gerust contact op 
Afgelopen maandag ging Saskia niet naar kantoor, maar startte haar dag thuis met het bellen van haar klanten om te horen hoe zij ervoor staan. Het is niet niks, van de ene op de andere dag niet meer naar kantoor, maar thuis aan het werk en vaak samen met kinderen die online lessen moeten volgen en partners die ook thuis aan het werk zijn of juist niets te doen hebben. “Voor veel mensen is dit enorm wennen. Het geeft ook irritaties. Wanneer deze te hoog oplopen adviseer ik inwoners om contact op te nemen met Tom in de buurt”, geeft wijkcoach Saskia aan. “Afgelopen dagen merk ik dat door met elkaar hierover in gesprek te gaan, er vanzelf ideeën ontstaan voor oplossingen. Bijvoorbeeld door thuis met elkaar nieuwe afspraken te maken over wie wanneer wat doet, het coachen van mensen en adviseren over zinvolle dagbesteding”.   

Maaltijdservice en Boodschappendienst  
Tom in de buurt biedt altijd al een Maaltijdservice en Personenalarmering aan. Saskia geeft aan dat deze diensten in deze moeilijke tijd nog belangrijker geworden. “Inwoners die zelf niet in staat zijn om maaltijden te bereiden, krijgen deze door vrijwilligers thuisbezorgd. Dat werkt fantastisch”.  

Eenzaamheid  
Bij de hele bevolking zijn er zorgen over eenzaamheid. Contacten met ouderen moeten worden beperkt in verband met hun kwetsbaarheid. “Dat vinden veel mensen moeilijk. Het voelt ook als het laten verkommeren. Heb je daar vragen over of wilt je advies: bel dan ook met Tom in de buurt”.  Naast ouderen zijn er jongeren en mensen die alleen wonen, die ineens hele dagen alleen zitten en last hebben van eenzaamheid. “Ook zij kunnen met vragen en voor adviezen bij Tom in de buurt terecht, want wij zijn er voor alle volwassenen van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop”, aldus Saskia. 

Hulpacties  
Veel bewoners bieden spontaan hulp aan. “Dat doet me goed”, zegt Saskia.  Bewoners die een idee hebben of een hulpactie aan het opzetten zijn, kunnen ook terecht bij Tom in de buurt.  “Ook hier kunnen wij meedenken, want daar zijn we heel ervaren in. Omdat meer mensen zich bij ons melden en we goed op de hoogte zijn, weten we vaak welke andere initiatieven er zijn en kunnen zaken aan elkaar koppelen. We houden zo overzicht van welke initiatieven er zijn en kunnen mensen verwijzen en adviseren.”   

Hoe komt u in contact met Tom in de buurt  
Overdag is Tom in de Buurt bereikbaar op het algemene nummer 088 900 4567. Omdat het momenteel erg druk is, wordt geadviseerd het contactformulier op www.tomindebuurt.nl/contact in te vullen. Een medewerkers die u verder kan helpen, neemt dan contact met u op.   
 

Deel dit bericht via

Terug naar nieuwsoverzicht